Kada vodite privatnu kliniku sasvim je izvesno da će vaš fokus biti na postavljanju prave dijagnoze i lečenju pacijenata. Predanost lekarskom pozivu je nesumnjivo najbolji način da steknete poverenje kod ljudi koje lečite. Međutim, pored profesionalnosti i stručnosti, postoji još faktora koji utiču na kredibilitet lekara i reputaciju klinike.
Ukoliko izdvojite dovoljno vremena i uložite trud u brendiranje klinike, to može pomoći pacijentima da budu mirniji i tako otvoreniji za tretmane koje pružate. U Grom Trade timu istraživali smo kako da uredite dizajn privatne klinike i poboljšate ugled uz pomoć kreiranja prijatnog ambijenta. Pročitajte.
„Personalizujte“ dizajn enterijera klinike
Dizajn i izgled klinike mora biti direktno povezan sa vrstom usluge koju pružate. Pedijatrijska ordinacija, primera radi, može biti jarkih boja, sa igračkama i raznim igrama u čekaonici. S druge strane, u fokusu uređenja ortopedske klinike treba da bude lak pristup (otvoren i širok prilaz i ulaz, široki hodnici bez mnogo ukrasa koji stoje na putu i sl.).
Prilikom kreiranja dizajna i osmišljavanja ambijenta važno je da znate odgovore na nekoliko ključnih pitanja.
- Koja je veličina i količina raspoloživog prostora?
- Koliko poseta pacijenata očekujete u toku dana ili tokom određenog vremenskog perioda? (da biste procenili kapacitet stolica za sedenje u čekaonici)
- Koja je uža lekarska specijalnost?
- Koliko prostora vam je potrebno za kliničku opremu za dijagnozu ili lečenje?
Kada date odgovore na ova pitanja možete preći na personalizaciju, odnosno brendiranje prostora vodeći računa o sledećim detaljima:
Ulaz je važan
Ulaz u vašu kliniku je važan aspekt koji u velikoj meri utiče na doživljaj i udobnost vaših pacijenata. Ako za to ima uslova, poželjno je da postavite velika vrata, tako da nesmetano mogu ući, pogotovo kada imaju pratnju. Ako je to izvodljivo, treba razmotriti mogućnost postavljanja rampe ili neke vrste potpornog sistema, posebno ako postoje stepenice.
Važno je osigurati da ulaz nije skučen. Prema tome, najbolje je da uklonite nameštaj na putu od ulaza do recepcije. Ispred glavnih vrata možete postaviti reklamnu A tablu sa reklamom poput A-BOARD 1, A-BOARD B1 ili A BOARD B2 modela. Na ovakvim aluminijumskim ramovima moguće je uraditi štampu naziva i logotipa klinike, slogana i kontakt podataka. Kako nisu teški (bruto težina je do 6kg) i jednostavno se sklapaju, lako ih možete uneti u prostor klinike po završenom radnom vremenu.
Ukoliko želite dodatno da privučete pažnju nekom besplatnom akcijom (merenje šećera u krvi povodom Dana borbe protiv dijabetesa, merenje krvnog pritiska itd.) jedan od načina je i postavljanje plastičnog reklamnog pulta. Na pultovima ove vrste postoje dva velika polja za štampu – tako da naziv vaše klinike neće proći nezapaženo.
Čekaonicu ili hol klinike dekorišite roll up panoima različitih dimenzija (Roll up 85, Roll up 100, Roll up 120), a zidove ukrasite medicinskim posterima u aluminijumskim ramovima (SNAP FRAME A1, SNAP FRAME A3, SNAP FRAME B1).
Primite pacijente sa pažnjom
Prilikom uređenja prostora klinike imajte uvek na umu dobrobit svojih pacijenata. Moguće je učiniti da se ljudi osećaju bolje i da imaju nadu u ozdravljenje i ispunjeniji život kada se obraćaju za pomoć medicinskom osoblju u vašoj ordinaciji. Pametno je iskoristiti potencijal prvog utiska pri prijemu. Prema tome, birajte jednostavan radni sto, prijemni pult i sav drugi nameštaj za čekaonicu. Primera radi, poželjno je da napravite ugodan prostor za lako popunjavanje formulara, tj. stolove i stolice odgovarajuće visine.
Postavite na vidno mesto zidni sat sa logom klinike i nastojte da budete tačni kada je u pitanju poštovanje zakazanih termina pregleda.
Neka se čekanje isplati
Enterijer čekaonice je verovatno deo klinike koji ima najveći potencijal da umiri vaše pacijente. Dok čekaju na pregled, važno je da im bude udobno, ali i da saznaju više o osoblju i uslugama koje pružate. Dakle, obezbedite komforne stolice i dobru rasvetu, kao i police i stočiće na kojima ćete izložiti svoj reklamni materijal i sadržaj za čitanje. Pored medicinskih časopisa, magazina i novina, pripremite brošure sa detaljnim opisom medicinskih usluga ili biografijama lekara i drugih medicinskih radnika koji su zaposleni u vašoj klinici. Vizit karte takođe treba da budu na istaknutom mestu, tako da ih vaši pacijenti mogu uzeti u svakom trenutku.
Ukoliko se to uklapa u politiku vašeg poslovanja i nudite pacijentima osveženje u vidu toplih napitaka ili vode, možete koristiti personalizovane keramičke šolje. Zahvaljujući modernim tehnologijama štampe danas je moguće na finoj keramici napraviti otisak kakav god želite. Odštampajte logo ili slogan svoje privatne klinike na šolje poput modela Barton, Bellagio, Betty Bianco, Inverso Plus itd.
Obratite pažnju na boje
Dokazano je da boje, ako se koriste na odgovarajući način, utiču na raspoloženje ljudi. Ovo se može koristiti tako što ćete staviti naglasak na šemu boja koje se u vašoj klinici koriste.
Jednostavne, svetle i monotone nijanse kao što su bela, krem, bež su neutralne opcije koje treba razmotriti. Ako želite više, najbolje je da se držite pastelnih nijansi kao što je svetlo zelena. Poželjno je da šeme boja budu opuštene, svetle i prozračne, u skladu sa vrstom klinike. Nameštaj može biti obojen tako da bude u kontrastu sa zidovima i podom. Tamne i ujednačene nijanse se preporučuju ako želite da ostavite utisak stabilnosti i doslednosti. Koristite umetnička dela sa umirujućim bojama. Ukoliko u čekaonicu stavite saksijske biljke, to takođe može pomoći da kreirate i održite umirujući ambijent.
Ne zaboravite na zaštitnu i prateću opremu
Bitan deo izgradnje brenda i imidža vaše klinike jeste svakako izgled osoblja. Profesionalnost možete pokazati i brigom o kvalitetu uniformi za lekare i medicinske sestre. Pored mantila i radnih bluza, obezbedite za osoblje majice u beloj boji sa štampom poput modela Organic T, Record Lady ili u boji kao što je, primera radi, ženska majica Donna.
Premda se podrazumeva, nije naodmet napomenuti da u brendiranju ordinacije ili klinike ulogu može odigrati i personalizovana zaštitna oprema. Dok će rukavice i maske biti za jednokratnu upotrebu, logo možete odštampati na vizirima. U slučaju da pored ambulantnog nudite i bolničko lečenje pacijenata, možete pored zdravstvenih posteljina za sobe obezbediti i personalizovane peškire i tako dodatno ukazati pacijentima na stepen pažnje i nege koju pružate.
Izgradite jak loyality program
Na kraju, važno je da stečeno poverenje svojih pacijenata sačuvate i održite. Omogućite im uredno čuvanje medicinske dokumentacije uz pomoć kvalitetnih fascikli sa nazivom, logom ili čak fotografijom vaše klinike. Pripremite loyality kartice za popuste na određene preglede ili tretmane. Neka u svakom trenutku vaši pacijenti znaju da se mogu osloniti ne samo na vaša stručna znanja, već i humanost i brigu.